FAQ – Usein kysyttyjä kysymyksiä Zone-liikuntapalveluista

Zone usein kysytyt kysymykset

Tälle sivulle olemme koonneet eri aihealueiden alle käyttäjien usein esittämiä kysymyksiä sekä vastauksia niihin. Jos et löydä hakemaasi tietoa, voit aina olla meihin yhteydessä sähköpostitse info(at)zonesports.fi. 

  1. Mitä Zonen liikuntapalvelut sisältävät?
  2. Missä palveluita tarjotaan?
  3. Milloin palvelut ovat käynnissä?
  4. Ketkä palveluita saavat käyttää?
  5. Mitä palvelut maksavat?
  6. Miten palvelut saa käyttöön? (Opiskelija)
  7. Miten palvelut saa käyttöön? (Henkilökunta)
  8. Missä Zonen palvelupisteet sijaitsevat?
  9. Miten palveluita varataan?
  10. Miten voin antaa palautetta Zonelle?

 

1 Mitä Zonen liikuntapalvelut sisältävät?

Kampuksilla viikoittain tarjottavia liikuntapalveluita pääset käyttämään Zone-liikuntapassilla. Liikuntapassiin kuuluu:

  • Noin 30 tuntia viikoittaista ryhmäliikuntaa koko kauden ajan
  • kuntosaleja usealla AMK-kampuksella
  • sulkapallovuoroja
  • avoimia ryhmäpelivuoroja eri palloilulajeissa
  • mahdollisuus varata liikuntatiloja omaan käyttöön (Liikuntasalivuorot)
  • Yogoben verkkojoogapalvelu

Liikuntapassiin sisältyvän ajantasaisen palvelutarjonnan näet nettisivujemme varauskalenterista.

Tämän lisäksi tarjoamme vaihtuvan ja monipuolisen kattauksen lisämaksullisia lyhytkursseja ja lajikokeiluita korkeakoululaisille alennetuin hinnoin. Paikat kursseille ja lajikokeiluille varataan ja maksetaan opiskelijakuntien verkkokauppa Kide.appissa.

2 Missä palveluita tarjotaan?

Liikuntapalveluita tarjontaan pääasiassa pääkaupunkiseudun ammattikorkeakoulujen kampuksilla. Liikuntatarjonta vaihtelee kampuksesta riippuen. Kaudella 2022-2023 palveluita on saatavilla viidellä kampuksella:

  • Metropolia Myllypuro 
  • Metropolia Myyrmäki
  • Haaga-Helia Pasila 
  • Haaga-Helia Malmi 
  • Laurea Tikkurila 

Tarkemmat tiedot liikuntapaikkojen sijainnista, kulkuohjeista sekä palvelutarjonnasta löydät verkkosivujen liikuntapaikka-sivulta.

3 Milloin palvelut ovat käynnissä?

Liikuntapalvelut ovat pääasiassa saatavilla arkipäivisin AMK-kampusten aukioloaikoina. Zonen liikuntakausi jakautuu AMK:jen lukukausien mukaisesti syksyn ja kevään liikuntakausiin:

  • syyskausi: syyskuu-joulukuu
  • kevätkausi: tammikuu-toukokuu

Lisäksi palvelut ovat saatavilla rajoitetusti myös kesäkuukausina, poikkeuksena heinäkuu, jolloin Zonen toimisto on lomalla.

Kampuskohtaisen palvelutarjonnan näet aina nettisivujen varauskalenterista.

4 Ketkä palveluita saavat käyttää?

Liikuntapalvelujen käyttö on rajoitettu Metropolian, Haaga-Helian ja Laurean opiskelijoille ja henkilökunnalle, Arcadan opiskelijoille sekä Diakin ja Humakin pääkaupunkiseudulla opiskeleville opiskelijoille.

Suomen muiden ammattikorkeakoulujen tai yliopistojen opiskelijat eivät ole oikeutettuja käyttämään Zonen palveluita.

5 Mitä palvelut maksavat?

Kampuksilla lukuvuoden ajan viikoittain käynnissä olevia palveluita pääset käyttämään Zone-liikuntapassilla. 

Haaga-Helian, Metropolian ja Arcadan opiskelijoille edullisin vaihtoehto on ostaa oman opiskelijakuntansa jäsenyys, johon Zone-liikuntapassi kuuluu jäsenetuna.

Laurean, Humakin ja Diakin opiskelijat voivat ostaa Zone-liikuntapassin opiskelijakunnan jäsenyyden lisäpalveluna.

Liikunta- ja kuntosalipasseja myydään näiden korkeakoulujen opiskelijoille myös ilman opiskelijakunnan jäsenyyttä sekä tietenkin myös Haaga-Helian, Laurean ja Metropolian henkilökunnalle.

Liikuntapassien ajankohtaiset käyttäjäryhmäkohtaiset hinnat sekä ohjeet liikuntapassin hankintaan olemme koonneet verkkosivujen liikuntapassi-sivulle.

Lisämaksullisten lyhytkurssien ja lajikokeilujen hinnat näet opiskelijakuntien verkkokaupasta

6 Miten palvelut saa käyttöön? (Opiskelija) 

Opiskelijakunnan jäsenyyden mukana:

Hanki ensin opiskelijakuntasi jäsenyys ja nouda sen jälkeen Zone-liikuntapassi opiskelijakunnan palvelupisteeltä, tai tilaa se verkosta (verkkotilauksen mahdollisuus vaihtelee opiskelijakunnasta riippuen).

Ohjeet opiskelijakunnan jäsenyyden hankkimiseen ja Zone-liikuntapassin toimitukseen löydät opiskelijakuntien verkkosivuilta (METKA, Helga, Laureamko, ASK, Humako, O’Diako).

Ilman opiskelijakunnan jäsenyyttä:

Osta passi minkä tahansa opiskelijakunnan palvelupisteeltä.

Uuden kauden aktivointi olemassa olevaan passiin (vain METKA, Helga, ASK):

Opiskelijakunnan jäsenyyden uusittuasi voit aktivoida Zone-liikuntapassiisi uuden liikuntakauden olemalla meihin yhteydessä sähköpostitse info(at)zonesports.fi

Jos sinulla on jonkin muun opiskelijakunnan jäsenyys, käänny oman kampuksesi opiskelijakunnan toimiston puoleen.

7 Miten palvelut saa käyttöön? (Henkilökunta)

Henkilökunnan jäsenenä saat Zonen palvelut käyttöösi seuraavasti:

  1. Jos olet uusi käyttäjä, luo ensin itsellesi Zone-tili klikkaamalla keltaista ”Kirjaudu” -painiketta verkkosivumme ylävalikossa
  2. Hanki Zone-liikuntapassi Zonen verkkokaupasta
  3. Maksettuasi, voit noutaa tiliisi liitetyn fyysisen kortin oman ammattikorkeakoulusi opiskelijakunnan palvelupisteeltä.

Huom. Jos sinulla on jo aiemmin hankittu liikuntapassi, lähetä maksun suoritettuasi sähköpostia osoitteeseen info(at)zonesports.fi, niin aktivoimme sinulle uuden käyttökauden.

Metropolian henkilökunnalla on käytössään Smartum Liikunta- ja kulttuurietu, jolla he voivat myös maksaa Zonen liikuntapassin. SmartumPay-sovelluksessa oikea käyttöpaikka Smartum-edun käyttämistä varten on: Metropolia Ammattikorkeak opiskelijak. Käyttöpaikka löytyy helposti esimerkiksi hakemalla “metropolia”.

Muissa ammattikorkeakouluissa henkilöstö / liikuntaedut eivät toistaiseksi toimi maksuvälineenä opiskelijakuntien palvelupisteillä.

8 Missä Zonen palvelupisteet sijaitsevat?

Zone-liikuntapalveluilla ei ole omaa päivystävää palvelupistettä. Zonen tiimiin saat aina yhteyden sähköpostitse info(at)zonesports.fi. 

Liikuntapassien myynnistä sekä jakelusta vastaavat ammattikorkeakoulujen opiskelijakunnat, jotka ovat tavoitettavissa seuraavilta palvelupisteiltä:

9 Miten palveluita varataan?

Paikat tunneille ja vuoroille varataan Zonen varausjärjestelmästä.

Liikunta- ja kuntosalipassi tulee leimata liikuntatilojen läheisyydessä sijaitsevalla lukijalaitteella ennen liikuntatiloihin menoa.

Paikat lisämaksullisille lyhytkursseille ja lajikokeiluihin varataan opiskelijakuntien verkkokaupasta.

10 Miten voin antaa palautetta Zonelle? 

Risut ja ruusut sekä ideat ja toiveet ovat meille todella tärkeitä liikuntapalveluiden kehittämiseksi. Palautetta voit lähettää meille sähköpostitse osoitteeseen info(at)zonesports.fi.